• ···
Derfor har vi aflyst vores tur til Japan.

Turen går til …

©CelinaHilslev
Som nævnt i det tidligere indlæg besluttede vi os for at aflyse vores tur til Japan, men istedet bookede vi en ny og mere simpel (afslappende) rejse, da vi skulle finde ud af “where to go” var vi begge enige om at det bare skulle være for at komme væk og få lidt sol, og ikke den store rundtur som Japan turen ellers skulle have været. Vi kiggede på forskellige storbyer i Europa, men det lod bestemt ikke til at foråret havde fået fat endnu, derfor valgte vi Dubai.
Vi fløj direkte med Emirates (5t&30min.) i deres helt nye og kæmpe store fly, det var en yderst behagelig tur som ikke føltes ulidelig  lang og prisen var overkommelig  – Se hvad billetterne til Dubai koster her.

Back in town..
Det er ikke vores første gang til Dubai og bestemt heller ikke vores sidste.
Den første gang vi var i byen var tilbage i 2011, her fik vi set mange forskellige dele af byen og var bl.a. i ørkenen for at ridde på kameler og køre sand buggies. Denne gang landede vi  i Dubai omkring kl. 23.00 og planen var oprigtigt at overnatte på et hotel i lufthavnen, så vi kunne sove hurtigt og spare penge på den første overnatning som vi alligevel ikke ville få noget som helst value for – det er iøvrigt en rigtig smart måde at spare en dyr overnatning på, hvis man lander sent eller skal tidligt afsted dagen efter. Desværre viste det sig at hotellet i lufthavnen lå i en terminal hvor vi ikke kunne komme til, såfremt at vi hentede vores kufferter, hvilket vi selvfølgelig skulle. Vi overnattede derfor på Grand Hyatt som også lå forholdsvis tæt på lufthavnen.
Vi havde ikke været i byen i meget mere end en time, før at jeg kunne konkluderer at byen havde forandret sig en hel del siden 2011. Da vi tjekkede ind på Hyatt så jeg en del piger vimse rundt i  “både kort & nedringet”  de var dullet helt op og vrikkede rundt i deres tårnhøje stilletter.
Hvis jeg så bort fra de kvinder i burka og sheikerne i hvidt, kunne jeg have svoret på at jeg befandt mig på et hotel i Vegas!
Dagen efter rykkede vi over på Atlantis som vi også boede på i 2011, vi burde nok prøve noget nyt men vi tog det sikre valg 🙂

©CelinaHilslevAtlantis er et kæmpe resort med mange restauranter og cafeer, en af dem er Nobu som er en af vores absolutte favoritter, her spiste vi naturligvis første aften.
Restauranten var fyldt da vi kom og tom da vi gik… vi spiste en del 🙂