• ···
Meditation retreat i Sverige

Bali – 3 rejse tips

©CelinaHilslev

For omkring en måned siden var min mand og jeg på en helt igennem fantastisk ferie på Bali, vi var afsted i 14 dage og besøgte Ubud, Gili øerne og Seminyak.
Jeg har igennem den sidste måned lagt relativt mange ferie billeder op på instagram og mange har skrevet  og forespurgt vedr. to do, to eat & to stay.

Normalt planlægger jeg aldrig rejser, vi køber en fly billet booker måske et hotel 1 uge før og tager tingene som de kommer, men eftersom Bali har så utrolig meget at se og opleve,  har jeg virkelig lagt meget arbejde i at planlægge rejsen og finde ud af hvad vi skulle se, hvor vi skulle spise og ikke mindst hvor vi skulle bo.
Jeg har brugt online guides samt de af mine venner som tidligere har besøgt øen.

TIP 1.
Planlægning.

Uanset hvilken rejse man planlægger kan det virke uoverskueligt, på Bali der er så mange skønne byer som hver især byder på noget helt særligt og som gør det ekstra svært at vælge.
Heldigvis er Bali “kun” på størrelse med Sjælland og priserne på en chauffør/guide  er overkommelig for de fleste, vi hyrede en guide en hel dag for 350 kr.
Den nemmeste måde at planlægge sin tur til Bali,
er ved at starte med at udse sig nogle byer som man vil besøge
og efterfølgende finde hotel, aktiviteter, mad mm.
De fleste byer vil 3-5 overnatninger være passende.
Hvis man vil ud og se Gili øerne skal man med en båd tidligt om morgenen, misser man dem kan man vente til dagen efter (vi lærte det på den hårde måde). Jeg skriver mere om Gili i et senere indlæg 🙂

TIP 2.
Spar tid og penge på første overnatning

Såfremt man ankommer sent, vil det sommetider kunne betale sig at tjekke ind på et hotel nær lufthavnen og først tjekke ind på sit rigtige hotel dagen efter. Vi ankom kl. 23:00 og istedet for at tage direkte til vores hotel, som iøvrigt lå over 1 time væk, tog vi hen på Hilton som lå 5 minutter i bil fra lufthavnen. Her betalte vi kun 400kr for en overnatning imod de 1200kr vores “rigtige” hotel kostede.

TIP 3.
Bestil deres lokale retter.

Hvis du bestiller en burger og forventer at du får en Halifax eller Gasolin burger så bliver du slemt skuffet.
Jeg siger ikke at alle “internationale” retter er dårlige, men de er bestemt heller ikke i deres bedste udgave.
Bestil istedet hellere deres lokale retter.